Jak vyloučit slavení v retailu

retail store layout and compliance loss prevention audits

​Roční Global Retail Theft Barometer, upisován Checkpoint Systems, ukazuje, že v UK v roce 2014 tvořili krádeže v obchodech 26% všech ztrát, zatímco maloobchodníci viděli, že 770mil. £ bylo ukradeno zaměstnanci a dalších £ 300 mil. ztraceno v důsledku chyb dodavatele. Globálně, UK má nejhorší stupeň administrativních a non-kriminální ztrát. Až 40% veškerých ztrát je v důsledku vnitřní chyby, jako jsou chyby cenové politiky.

Jak je výše zmíněno, je velmi důležité mít své ztráty pod kontrolou. Je nutné porozumět proč ztráty vznikají. Hlavní důvody jsou:

  • Zaměstnanecké krádeže
  • Krádeže klientů
  • Administrativní chyby
  • Dodavatelské chyby
Ztráty jsou důvodem snížení zisku. Je nutné redukovat krádeže (zaměstnanecké, klientské) a administrativní chyby (vnitřní, dodavatelské). Ochráníte tak Váš zisk a majetek.
Pár tipů jak redukovat ztráty:
Krádeže zaměstnanců
  • Zaměstnavat ty správné lidi, kontrolovat, kontrolovat a znovu kontrolovat. Potvrdit si jejich pracovní historii, prověřte zda má osoba ten správný charakter pro Vámi nabízenou práci.
  • Komunikujte se svými zaměstnanci. Je nutné zaměstancům připomínat přísné zásady a pravidla, která jsou firemně stanovana. Mluvte s nimi o případných problémech, které mají a vždy se snažte, od vašich zaměstnanců, získat zpětnou vazbu. Šťastný pracoviště vždy povzbuzuje etické chování. ​
  • Neobávejte se udělat pravidelný či namátkový audit. Audit Vám umožní identifikovat případné nesrovnalosti a podezřelé chování. Audity budou rovněž odrazovat zaměstnance od  dalších krádeží.
Zákaznické krádeže
  • Dávejte pozor na znamení. Zajistěte, aby všichni zaměstnanci byli plně vyškoleni k identifikaci zloděje. Zaměstnanci by měli zbystřit když vidí zákazníka, který se vyhýbá oční mu kontaktu, poohlíží se po pokladně a zaměstnancích, mají zbytečné objemné oblečení nebo vstoupí do prodejny s velkou skupinou osob.
  • Upozorněte personál, aby přivítal všechny přicházející zákazníky, aby si zákazníci uvědomili, že jsou zaměstnanci prodejny plně k dispozici v případě, že zákazník něco potřebuje. Tato dispozičnost může odradit řadu zlodějů.
  • Vždy udržujte svůj obchod v čistotě. Jestliže je prodejna dobře zorganizovaná, je snadnější najít chybějící kus. Zajistěte, aby drahé položky byly vždy na očích a né ve slepých úhlech.
  • Dávejte pozor na data. Data mohou pomoci zabezpečit prodejnu,  například kamerový systém je velký pomocník. Pomocí záznamů  můžete sledovat neobvyklé chování, abnormality.
  • Pozor na vratky zboží. Vždy žádejte doklady o koupi zboží, ujistíte se tak, že Vám zákazníci nevracejí ukradené zboží.
Administrativní chyby
  • Jednoduše, chyby v papírování a cenotvorbě mohou být drahé pro každou prodejnu.
  • Ujistěte se, že Váš personál je plně obeznámen s pravidly jak redukovat chyby.
  • Náhodné audity mohou identifikovat chyby cenotvorby na dané prodejně.
  • Ujistěte se, že veškerá dokumentace je podepsána alespoň dvěmi osobami, které dokument taktéž skontrolovaly.
Chyby dodavatele
  • ​​Vždy skontrolujte zda dodané zboží souhlasí se zbožím, které je uvedeno na průvodních dokumentech.
  • Skontrolujte, že rozpočet uveden na dokumentech je správný.
  • Taktéž skontrolujte zda množství zboží, které odchází z prodejny je stejné jako množství zboží, které je uvedené v dokumentech.
  • Jestliže máte zboží se spotřební lhůtou, kontrolujte datum spotřeby a upřednostněte prodej produktů s kratším termínem spotřeby.
  • Instalace bezpečnostních systému do dodacích zón a nakladových ramp, odradí zloděje, kteří kradou při dodávkách či vratkách zboží.
Vždy chraňte svůj majetek, svoje zisky. Využití výše uvedeného vodítka Vám pomůže zredukovat Vaše ztráty.