Jak si udržet pozornost zákazníka?

Udržet pozornost zákazníka - Jedná se o činnost, které společnosti vykonávají za účelem snížení odlivu zákazníků ke konkurenci.
Získání nových klientů je velmi důležité, ale stejně důležité je i zachování stávajících zákazníků, které máte. Spokojení, stávající zákazníci mají tendenci utrácet více, stojí méně a doporučí Vás novým potencionálním zákazníkům. Existuje celá řada věcí, které každý podnik může udělat pro zvýšení počtu zákazníků.
Source: Customer Experience Report by Right Now
Následujte kroky, která Vám pomůžou zlepšit zájem klienta
Poslouchejte
Zjistěte co Vaši zákazníci očekávají od produktu/služby, kterou nabízíte. Nasloucháním zjistíte zpětnou vazbu, která Vám napomůže ke zlepšení Vašeho produktu/služby.
Ocenění
Noví i stávající zákazníci chtějí být oceněni, to může přijít v mnoha podobách. Můžete nabídnout další služby, výhody, slevy a osobní přání. Je důležité, aby byl nákup pro zákazníka příjemnou zkušeností a aby na ni nezapoměl.
Proaktivní
Vždy buďte aktivní, to může zamezit problému dříve než se objeví. Jestliže je produkt či služba ohrožena, informujte klienta, aby byli na vzniklou situaci připraveni a následně si nestěžovali.
Komunikujte
Vždy mějte oboustrannou komunikaci s klientem. Jestliže klient cítí, že máte zájem komunikovat bude více spokojený bez ohledu na to, co příjde. Forma komunikace může být jakákoliv – telefon, pošta, e-maily, textové zprávy anebo sociální média.
Porozumění
Může Vám zabrat mnoho času a prostředků, abyste získali nového zákazníka. 25% – 60% těchto zákazníků je otevřeno ke spolupráci a přebudování stávajícího sytému firmy – tak dlouho jak dlouho je oslovujete správným způsobem se správnou nabídkou. Klíčem k úspěchu je porozumění klientovi.
Chování
Jestliže si zákazník stěžuje, neignorujte to – 96% nespokojených zákazníků si nestěžuje, jen prostě znovu nepříjdou a vy nevíte proč. Možná Vám neřeknou co bylo špatně, ale určitě budou informovat ostatní. Je velmi důležité, abyste získali zpětnou vazbu od Vašich klientů ať už pozitivní tak negativní, což Vám pomůže ve snaze udržet si zákazníka.
Jestliže budete dodržovat výše uvedená pravidla, je pravděpodobné, že se Vám podaří udržet si klienty a ti Vás budou doporučovat dále.