Jak maximalizovat Omni channel maloobchodu
Omnichannel je křížový kanál, který společnosti využívají ke sbíraní dat a zkušeností svých zákazníků. Omnichannel není určen pouze pro maloobchodní sektor. Kanály zahrnují fyzické umístění, webové stránky, sociální média, mobilní aplikace, chytré telefony, telefonní komunikace, e-maily, poštu (katalogy/letáky) a tablety. Zákazníkovi je tak umožněn neustálý kontakt se společností různými kanály tak, aby maximalizovali svou nákupní zkušenost. Brouzdání, nakupování, reklamace produktů dále taktéž před a po prodejní servis.
Většina společností používá jejich vlastní webové stánky k on-line prodeji a neuvědomí si, že je k dispozici mnoho další nástrojů, které můžou potencionální zákazníci využít. Ti maloobchodníci, kteří se rozhodli využívat nástrojů omnichannelu sklízejí tyto poznatky:
Zákazník může:
- efektivnější nákupní proces
- před samotnou koupi produktu může produkt shlédnout na více místech
- přečíst si recenze o daném produktu, jež byli uděleny zákazníky, kteří produkt zakoupili dříve. Znamená to, že se nový zákazník může lépe rozhodnout zda daný produkt je to, co hledá
- znát stavu skladu, není zklamán když si objedná a daný výrobek není zrovna skladem
- využit chytrý telefon – položku vložené do košíku, zústávají v košíku do doby, než se odhlásíte – nákup není ztracen
- dodat zboží na list přání – je informován jakmile je znovu zboží naskladněno
- vidět historii objednávání, ušetří čas v případě, že objednává znovu to samé zboží
- uložit položky pro další nákup (např. po zaplacení)
- vyzvednout zboží v místě, které je pro něj vhodné
- zpětná vazba online, která může dát podnět pro zlepšení produkty či služby
- lepší přístup k potencionálním zákazníkům – nemusí čekat až projdou dveřmi prodejny – živý chat na webových stránkách je krásný příklad
- zákazníci, kteří dosud nic nekoupili, mají údaje o nabídkách a slevách prostřednictvím e-mailových kampaní a textových zpráv
- zlepšení videtelnosti produktu, který potřebuji prodat
- možnost poskytnout zaměstnancům prodejny iPad, kterými můžou kontrolovat stav zásob produktů a jejich dostupnost, zákazník může dokončit svůj nákup