Proč je dodavatelský řetězec důležitý?
Porozumění tomu, proč je dodavatelský řetězec tak důležitý, lze snadno ilustrovat na nedávném předávání filmových Oscarů. Nesprávnému člověku byla předána cena a následoval chaos, rozpaky. "La La Land" byl vyhlášen vítězem nejlepšího snímku, ikdyž byl skutečným vítězným snímek "Moonlight".
Je důležité pochopit rozdíl mezi dodavatelským řetězcem a logistikou.
Dodavatelský řetězec
Dodavatelský řetězec je síť lidí, organizací, aktivit a údajů spojených s získáváním služby nebo produktu od dodavatele k zákazníkovi.
Základní struktura dodavatelského řetězce je stejně jednoduchá jako
- Dodavatel (suroviny)
- Výrobce
- Velkoobchod
- Prodejce
- Zákazník
Logistika
Logistika znamená získání správného produktu, správného zákazníka, správného množství, ve správném stavu, na správném místě, ve správný čas a za správnou cenu – sedm R logistiky*.
Logistika je činnost, která se uskutečňuje a dodavatelský řetězec je síť společností, které společně pracují a koordinují své kroky k zajištění toho, aby produkt nebo služba byla zákazníkovi dodána.
Existují určité věci, které jsou nezbytné pro úspěšný dodavatelský řetězec
- Sklad – pochopení, kde jsou vaše akcie a kolik zásob máte, je rozhodující, ať jste na začátku řetězce dodávajícího suroviny výrobci nebo maloobchodníkovi, který poskytuje zákazníkovi konkrétní hotové zboží.
- Údaje – tok dat z jedné části řetězce do další je zásadní, pokud všechny části dodavatelského řetězce mají stejné údaje současně, zvýšená účinnost informací sníží chyby a nakonec ušetří náklady a plýtvání.
- Dodání – pokud jste se zavázali zákazníkovi nebo další části dodavatelského řetězce, ujistěte se, že můžete dodat – doslovně.
- Financování – nekontrolování nákladů na dopravu, práci a distribuci může mít dopad na celý dodavatelský řetězec.