Proč je dodavatelský řetězec důležitý?

mw supply chain good faith receiving

Porozumění tomu, proč je dodavatelský řetězec tak důležitý, lze snadno ilustrovat na nedávném předávání filmových Oscarů. Nesprávnému člověku byla předána cena a následoval chaos, rozpaky. "La La Land" byl vyhlášen vítězem nejlepšího snímku, ikdyž byl skutečným vítězným snímek "Moonlight".

Je důležité pochopit rozdíl mezi dodavatelským řetězcem a logistikou.

Dodavatelský řetězec

Dodavatelský řetězec je síť lidí, organizací, aktivit a údajů spojených s získáváním služby nebo produktu od dodavatele k zákazníkovi.

Základní struktura dodavatelského řetězce je stejně jednoduchá jako

  • Dodavatel (suroviny)
  • Výrobce
  • Velkoobchod
  • Prodejce
  • Zákazník

Logistika

Logistika znamená získání správného produktu, správného zákazníka, správného množství, ve správném stavu, na správném místě, ve správný čas a za správnou cenu – sedm R logistiky*.

Logistika je činnost, která se uskutečňuje a dodavatelský řetězec je síť společností, které společně pracují a koordinují své kroky k zajištění toho, aby produkt nebo služba byla zákazníkovi dodána.

Existují určité věci, které jsou nezbytné pro úspěšný dodavatelský řetězec

  • Sklad – pochopení, kde jsou vaše akcie a kolik zásob máte, je rozhodující, ať jste na začátku řetězce dodávajícího suroviny výrobci nebo maloobchodníkovi, který poskytuje zákazníkovi konkrétní hotové zboží.
  • Údaje – tok dat z jedné části řetězce do další je zásadní, pokud všechny části dodavatelského řetězce mají stejné údaje současně, zvýšená účinnost informací sníží chyby a nakonec ušetří náklady a plýtvání.
  • Dodání – pokud jste se zavázali  zákazníkovi nebo  další části dodavatelského řetězce, ujistěte se, že můžete dodat – doslovně.
  • Financování – nekontrolování nákladů na dopravu, práci a distribuci může mít dopad na celý dodavatelský řetězec.
Díky úspěšnému dodavatelskému řetězci zvýšíte úroveň služeb zákazníkům, protože další část řetězce získá správný produkt ve správný čas. Dalším efektem je zdokonalená spodní linie dodávek, bude méně ztrát, budete přesně vědět, kdo potřebuje co a kdy. Alternativa dávat špatné věci špatnému člověku a potenciálně ztrácet zákazníky, zisky a zůstávat s červenými lýci neúspěchu stejně jako některé jisté filmové hvězdy na Oscarach je zde vždy.
* Citovat zdvořilost řízení dodavatelského řetězce: logistická perspektiva John J Coyle a kol