Jaký vliv mají sociální média na maloobchodníky?
Kdo by v dnešní době neměl účet na některé ze sociálních sítí jako je Facebook, lnkedIn, Twitter anebo Instagram? Většina lidí má alespoň jeden, né-li více z těchto typů účtů. Pro maloobchodníky je důležité mít účet na sociálních sítích a být tak v kontaktu s klienty minulými, stávajícími či budoucími.
Mnoho obchodníků se dívá na sociální média jako na marketingový nástroj, který je-li používán správně, může být cestou ke zvýšení prodeje, shromáždění dat pro potřebné analýzy. Taktéž podporují spojení se zákazníky, zlepšení image značky a pomáhají rozvíjet podnikání.
Podle Total Retail Survey 2016 bylo 22,618 kupujících z 25 zemí dotazováno a odpovědělo takto:
- 67% dotázaných odpovědělo, že sledováním, čtením či samotným psaní komentů a názorů pomocí sociálních médií ovlivnilo jejich rozhodnutí při nákupu
- 44% dotázaných odpovědělo, že promoční nabídky, které shlédly prostřednictvím sociálních médií ovlivnilo jejich rozhodnutí při nákupu
- 16% dotázaných bylo rádo, že mohou učinit online nákup přímo prostřednictvím sociální sítě
Přínosy používání sociálních médií pro zákazníka:
- ihned vidí akční zboží, zboží ve slevě či jiné bonusy
- má k dispozici poslední, aktuální informace o produktu
- může kontaktovat prodejce neprodleně, prodejce řeší problémy, dotazy obratem
- může zaslat svůj názor na využíváný produkt, servis téměř okamžitě
Využívání sociální sítí je pozitivní jak pro maloobchod, tak i pro zákazníky. Pro maloobchodní podnikání je nezbytné, aby udrželo s vývojem sociálních médii krok, v opačném případě budou zaostávat.