Jaký vliv mají sociální média na maloobchodníky?

Smartphones on shelf in the store. Concept for communications an

Kdo by v dnešní době neměl účet na některé ze sociálních sítí jako je Facebook, lnkedIn, Twitter anebo Instagram? Většina lidí má alespoň jeden, né-li více z těchto typů účtů. Pro maloobchodníky je důležité mít účet na sociálních sítích a být tak v kontaktu s klienty minulými, stávajícími či budoucími.

Mnoho obchodníků se dívá na sociální média jako na marketingový nástroj, který je-li používán správně, může být cestou ke zvýšení prodeje, shromáždění dat pro potřebné analýzy. Taktéž  podporují spojení se zákazníky, zlepšení image značky a pomáhají rozvíjet podnikání.
Podle Total Retail Survey 2016 bylo  22,618 kupujících z  25 zemí dotazováno a odpovědělo takto:

  • 67% dotázaných odpovědělo, že sledováním, čtením či samotným psaní komentů a názorů pomocí sociálních médií ovlivnilo jejich rozhodnutí při nákupu
  • 44% dotázaných odpovědělo, že promoční nabídky, které shlédly prostřednictvím sociálních médií ovlivnilo jejich rozhodnutí při nákupu
  • 16% dotázaných bylo rádo, že mohou učinit online nákup přímo prostřednictvím sociální sítě

Přínosy používání sociálních médií pro zákazníka:

  • ihned vidí akční zboží, zboží ve slevě či jiné bonusy
  • má k dispozici poslední, aktuální informace o produktu
  • může kontaktovat prodejce neprodleně, prodejce řeší problémy, dotazy obratem
  • může zaslat svůj názor na využíváný produkt, servis téměř okamžitě

Využívání sociální sítí je pozitivní jak pro maloobchod, tak i pro zákazníky. Pro maloobchodní podnikání je nezbytné, aby udrželo s vývojem sociálních médii krok, v opačném případě budou zaostávat.