Příprava centrálního skladu na inventuru

Důkladná příprava centrálního skladu před samotnou inventura je velmi důležitá. Příprava znamená úpravu jednotlivých oblastí, položek a dalších záznamů, které budou součástí inventury. Cílem inventury je dokumentace, zaznamenávání a počítání skladových zásob, je nezbytně nutné porozumět tomu, že základním kamenem úspěšné inventury je samotná připravenost centrálního skladu.
Integrita počítání vede k otázkám:
- Jak je organizovaný sklad (organizované umístění produktů, čistota)
- Jak dobře jsou označeny koše, palety a krabice.
- Kolik zaměstnanců je k dispozici pro fyzické počítání, přepočítávání a kontrolní audit.
- Jaká úroveň mobility skladových zásob bude v průběhu inventury zajištěna.
Odpovědí na níže uvedené otázky Vám pomůže dobře naplánovat inventuru.
- Do kdy má být inventura skladu skončena?
- Bude se jednat o inventuru částečnou anebo plnou?
- Jak dlouho, dle Vašeho uvážení, bude inventura trvat?
- Jak dlouho, dle Vašeho uvážení, bude trvat rozmístění lokací?
- Bude během inventury prodejna, sklad otevřená či zavřena? (počítáte s inventurou o víkendu, svátcích, po zavírací době)?
- Kteří zaměstnaci budou provádět skenování a kompletaci dat?
- Kdo konkrétně bude mít kontrolu nad distribucí počtu listů / tagů?
- Rozdíly budou požadovány před anebo po inventuře?
- Jak zjistíte, že daná část skladu již byla spočítána?
- Jak zjistíte, že byl celý sklad spočítaný? (vizuální kontrola skladu)
- Vždy skontrolujte odevzdání skladu:
- Je sklad připraven pro předání zákazníkovi?
- Máte všechny expediční doklady od dodavatelů?
- Máte všechny expediční doklady pro zboží, které odchází na prodejny?
- Jak budete probíhat identifikace těchto skladových položek a podávání zpráv o těchto skladových položkách?
Následný seznam obsahuje návrhy, které vám pomohou ve vaší přípravě svého skladu pro počítání skladových zásob, toto je doporučeno, aby mohla být inventura dokončena na čas:
- Základní úklid – uklizený sklad umožní snadnější přístup ke zboží a umožní tak hladký proces inventury.
- Skladové lokace – je-li to možné, snažte se označit jeden typ zboží jednou lokací.
- Logická organizace počítaných oblastí – po koších, produktových kódech, sku, dodavatelských číslech atd.
- Označte auditorům oblasti počítání jasně a zřetelně.
- Odstraňte z oblastí počítání veškeré zboží, které nepodléhá inventuře jako např. vratky, zničené zboží či jiné.
Hodně štěstí při inventuře centrálních skladů.