Příprava centrálního skladu na inventuru

Warehouse Targeted

​Důkladná příprava centrálního skladu před samotnou inventura je velmi důležitá. Příprava znamená úpravu jednotlivých oblastí, položek a dalších záznamů, které budou součástí inventury. Cílem inventury je dokumentace, zaznamenávání a počítání skladových zásob, je nezbytně nutné porozumět tomu, že základním kamenem úspěšné inventury je samotná připravenost centrálního skladu.

Integrita počítání vede k otázkám:

  • Jak je organizovaný sklad (organizované umístění produktů, čistota)
  • Jak dobře jsou označeny koše, palety a krabice.
  • Kolik zaměstnanců je k dispozici pro fyzické počítání, přepočítávání a kontrolní audit.
  • Jaká úroveň mobility skladových zásob bude v průběhu inventury zajištěna.

Odpovědí na níže uvedené otázky Vám pomůže dobře naplánovat inventuru.

  • Do kdy má být inventura skladu skončena?
  • Bude se jednat o inventuru částečnou anebo plnou?
  • Jak dlouho, dle Vašeho uvážení, bude inventura trvat?
  • Jak dlouho, dle Vašeho uvážení, bude trvat rozmístění lokací?
  • Bude během inventury prodejna, sklad otevřená či zavřena? (počítáte s inventurou o víkendu, svátcích, po zavírací době)?
  • Kteří zaměstnaci budou provádět skenování a kompletaci dat?
  • Kdo konkrétně bude mít kontrolu nad distribucí počtu listů / tagů?
  • Rozdíly budou požadovány před anebo po inventuře?
  • Jak zjistíte, že daná část skladu již byla spočítána?
  • Jak zjistíte, že byl celý sklad spočítaný? (vizuální kontrola skladu)
  • Vždy skontrolujte odevzdání skladu:​
    • ​Je sklad připraven pro předání zákazníkovi?
    • Máte všechny expediční doklady od dodavatelů?
    • Máte všechny expediční doklady pro zboží, které odchází na prodejny?
    • Jak budete probíhat identifikace těchto skladových položek a podávání zpráv o těchto skladových položkách?

Následný seznam obsahuje návrhy, které vám pomohou ve vaší přípravě svého skladu pro počítání skladových zásob, toto je doporučeno, aby mohla být inventura dokončena na čas:

  • Základní úklid – uklizený sklad umožní snadnější přístup ke zboží a umožní tak hladký proces inventury.
  • Skladové lokace – je-li to možné, snažte se označit jeden typ zboží jednou lokací.
  • Logická organizace počítaných oblastí – po koších, produktových kódech, sku, dodavatelských číslech atd.
  • Označte auditorům oblasti počítání jasně a zřetelně.
  • Odstraňte z oblastí počítání veškeré zboží, které nepodléhá inventuře jako např. vratky, zničené zboží či jiné.

Hodně štěstí při inventuře centrálních skladů.