Definice maloobchodních technik merchandisingu

InStore Merch

Co je merchandising? Merchandising je proces, který přispívá k prodeji výrobků maloobchodnímu zákazníkovi. Na maloobchodní úrovni, merchandising poukazuje na celou škálu produktů určených k prodeji a zobrazuje tyto maloobchodní produkty způsobem, který vytváří zájem a láká zákazníky k nákupu tohoto výrobku. V rámci maloobchodu, techniky vizuálního merchandisingu spočívájí v použití produktového designu, výběr, obaly, cena a displej, který vybízí zákazníky ke koupi. To zahrnuje diskontování, řazení dle odpovídající barvy nebo velikosti, nabídky, fyzické představení produktů a displejů a rozhodnutí o tom, jaké produkty by měly být prezentovány konkrétnímu typu zákazníků a v jakém čase.

Dobrý merchandising uvolní čas, dělá prodejní proces jednodušší, zvyšuje nákupní zkušenosti pro zákazníky a pohání růst tržeb.

Základní techniky

Základní maloobchodní  řešení merchandisingu zahrnuje zobrazování stejného zboží dohromady, jednoduché a jasné displeje, dostatečný prostor regálu, dobře zásobené regály a poutavé rysy reklamních předmětů. Například prodejna nábytku může vytvořit falešnou jídelnu s různými položkami, inventář ke zvýšení prodeje v těchto skupinách produktů. Prodej sezónního zboží ve vysoce frekventovaných oblastech může také podpořit vyšší tržby a zisky. Doporučuje se zasobování pomalobrátkovými a levnými položkami na podporu prodeje předmětu s vyšší marží.

Increasing the Appeal

První dojem je obvykle nejdůležitější, což je důvod, proč jsou tak důležité výlohy v kamenných obchodech a design webových stránek při online nakupování.  Upoutat pozornost zákazníků a přivést je do obchodu, navšívit webové stránky není lehká záležitost, zvláště pak při konkurenci v nákupních centrech a na internetu. Pekárna může použít jako lákadlo nejatraktivnější koláče a čokoládové výtvory, zatímco prodejci oděvů mohou výloze vystavovat nejnovější módní trendy. K vizuálnímu merchandisingu patří dobré využití osvětlení, které vytváří jedinečnou atmosféru a osvětluje zboží, a to zejména v průběhu svátků Vánočních.

Merchandising prodejny – uložení zboží

Prodejny si obvykle diktují, jak může být využit prostor podlah a polic. Například supermarkety by měly mít pro nakupující dostatek prostoru v uličkách, kde se pohybují s dětmi a nákupní vozíky. Obchodníci mohou často uspořádat položky do předních části polic tak, aby nevznikl dojem, že nemají dostatečný stav zásob. Obchodní manažeři mohou využít prodeje na čtvereční metry, což je poměr celkových tržeb na policí a podlahovém protoru k posouzení výkonnosti maloobchodní strategie merchandisingu a může tak provest příslušné úpravy.

Online Merchandising

Internetové obchody by měly mít jednoduchý vzhled a efektivní vyhledávací nástroj,který umožní zákazníkům snadný přístup. Kvalitní a jasné fotografie či obrázky jsou důležité, protože to bude odpovídat na otázky o daném produktu zákazníkům rychleji než čtení popisu. Pokročilý software, kde např. rolování myši obrazu po položce umožní aktivovat vyskakovací okno zobrazující detaily produktu a dokonce i multimediální ukázky jak používat produkt. Techniky on-line merchandisingu zahrnují křížový prodej, což je zvýraznění souvisejících produktů ve výsledcích vyhledávání, ukazují různé produkty dohromady,  speciální akce jestliže zakoupíte různé druhy zboží najednou a nabízí uživatelsky přívětivé elektronické pokladny.

Další techniky

Koncové kryty – to je označení pro koncové police v obchodech, které slouží k prezentaci zboží a mohou zde být také umístěny elektrické, volně stojící panely, které upozorňují na nové produkty s vyšší marží. Testry, vzorky, předvádění výrobků láká více zákazníků.