Jak zlepšit přesnost
V každém podnikání existují těsné harmonogramy pro objednání zboží, zpracování a prodej zákazníkovi. Jestliže zákazník dostane svůj produkt, službu ve špatné kvalitě, v jiném čase než bylo požadováno, nutíte tak zákazníka poohlédnout se u jiného dodavatele. Podnikání musí být natolik efektivní, že klient dostane svůj produkt, službu v čas a požadované kvalitě.
- Veškerý balící procesy musí být zdokumentovány úplně a bez chyb zaměstnanci skladu.
- Nemíchejte více SKU (označení zboží prodejnou). Jestliže příjemce musí dohledávat různé SKU, ztrácí tím čas. Mějte přesně označená výdejní místa pro daná SKU.
- Komunikujte s personálem skladu a případné problémy, které se objeví řešte ihned. Zjistěte, proč problémy vznikli a nastavte pravidla tak, aby se v budoucnu neopakovaly.
- Nastavte individuální či týmové ohodnocení na základě chybovosti, důkladnosti. Ukáže Vám to, kdo chyby dělá a kdo nikoliv. Ty nejleší pak můžete povýšit na mentory, kteří budou učit ostatní, kteří nejsou na stejné úrovni, jak požadované úrovně dosáhnout.
- Vždy zdvojnásobte anebo ztrojnásobte kontrolu veškerých dokumentů, které odcházejí či přicházejí do skladu.
- Mějte 100% dostupnost zboží skladem, expedient tak nebude ztrácet čas hledáním zboží, které není skladem.
- Dbejte na lokalizaci SKU ve skladu. Nejfrekventovanější zboží neumisťujte do těžko dostupných míst, mějte je vždy při ruce.
Přesnost je nejdůležitější součást podnikání. Respektováním výše uvedených bodů by Vám mělo usnadnit dodávat na čas a přesně. Zákazník, který obdrží zboží v čas a správně, bude spokojený zákazník, který se na Vás bude obracet i v budoucnu.