Nevyhnutelně se bude většina firem zabývat outsourcingem služeb, včetně náboru osob, inventarizace, právních služeb, web designu aj. Je důležité pochopit, jaké výhody a nevýhody outsourcingu jsou.
Outsourcing se obvykle používá, když společnost vyžaduje specifickou sadu dovedností, nebo nechtějí používat stávající zaměstnance, kteří mají plně pokrývat svou hlavní pracovní náplň.
Níže jsou uvedeny některé z výhod a nevýhod jak outsorcingu tak provádění služeb vlastními silami.
Výhody outsorcingu
- Odbornost – firmy se většinou zabívají jednou činností a jsou na danou problematiku odborníci. Použitím odborníka namísto vlastního zaměstnance, Vám poskytne přesnější výsledky.
- Jádro – Vaši zaměstnanci se mohou naplno koncetrovat na úkoly, kterým rozumí
- Snížení nákladů – outsorcingem můžete ušetři prostředky, které byste jinak inventovali do vlastních zaměstnanců. Je nutné počítat s tréninkem či školením vašich zaměsnanců, kteří budou v nové roli – tohle může znamenat vícenáklady za přesčasy. Musíte taktéž počítat s náklady na zařízení a oprativu.
- Neochota zaměstnanců – zaměstanci většinou preferuji provádět činnost, na kterou byli původně najati. Dodatečné úkoly pro ně mohou být obtíží a nejsou šťastní, že je musí vykonáv
Nevýhody outsorcingu
- Kontrola – společnost může mít pocit, že nemá totální kontrolu nad procesem, který je outsorcován.
- Data – obava z úniku citlivý dat společnosti, ať už personálních, účetních či jiných.
- Skryté náklady – outsorcing je ve většině případů nákladově efektivnější, nicméně je zapotřebí si vždy pročíst smlouvu do detailu pro případ, že by se objevili skryté náklady, nejasné klauzule.
- Změna – některé společnosti si myslí, že stávající způsob je nejlepší a nechtějí o outsorcingu přemýšlet.
Společnosti by vždy měli uvažovat nad pro a proti využití služeb outsorcingu dříve, než si najdou poskytovatele těchto služeb. Vždy by se měli poohlédnout po více než jednom poskytovateli.