Odlišné inventurní techniky

mw industrial inventory

Inventarizace je akce nebo proces zaznamenávání množství zásob v firmě. Existují různé techniky inventarizace a já jsem je definovala níže: 1. Pravidelná inventarizace 2. Kontinuální nebo neustálá inventarizace 3. Kontrola příjmu / expedice 4. Optimalizace stavu zásob 5. Roční inventura

1. Periodická inventarizace
Periodická inventarizace může být měsíční, čtvrtletní nebo pololetní kontrola skladu, která proběhne během jednoho až dvou dnů v závislosti na množství zásob. Způsob a proces inventury je podobný roční inventuře tj. všechny položky, které jsou fyzicky stavem jsou počítány a zaznamenávány nebo naskenovány a následně porovnány se souborem k ověření.
Zatímco levnější položky mohou být kontrolovány jednou za rok, drahé položky nebo sklady by měli být kontrolovány pravidelněji.​
2. Kontinuální či neustálá inventarizace
Tento způsob inventur může být prováděn po celý rok. Položky A mohou být počítány měsíčně, položky B mohou být počítány týdně, položky C mohou být počítány denně.
Šetření případných nesrovnalostí může být rozprostřeno v délce celého roku a proto lze dosáhnout komplexní analýzy. Na konci roku mohou být účty také připraveny bez průtahů, je-li splněna kontinuální validace podle předem určeného plánu.
Vzhledem k tomu, že je počítání prováděno v průběhu roku a průběžně je vše kontrolováno, je zde minimální anebo žádný vliv na chod prodejny. Případné anomálie mohou být identifikovány a vyřešeny velmi rychle.
3. Kontrola příjmu / expedice
Tato inventura je kontrolní proces, při kterém se porovnává stav při přejímce či odesílání zboží. Inventura je naplánována na den dodávky, expedice a před přijetím do stavu / expedici  je skontrolován fyzický stav dodávky / expedice se stavem na příjemkách / expedičních dokumentech.
4. Optimalizace stavu zásob
Touto metodou, kterou si provádí většinou sami zaměstnanci prodejny s našimi skenery,  my pak následně zpracováváme výstupy, se zjišťuje nedostatek zboží na prodejně, neefektivní zásobení a jiné problémy, které daná prodejna zaznamenala. Po vyhodnocení jsou nastavována řešení a optimalizace .
5. Roční inventura
Jestliže není prováděná periodická či průběžná inventura, je nutné podstoupit inventuru roční. Inventura roční se provádí vždy jedenkrát za rok. V některých případech mohou byt centrální sklady, prodejny či jiné menší sklady zavřeny i na několik dní a inventura může být provedena v průběhu dne. Příjmy a faktury budou pozastaveny do doby, než bude inventura ukončená. Tak jako u inventury průběžné, bude i u této inventury spočítáno veškeré zboží, které se fyzicky ve skladu, na prodejní ploše nachází a porovnáno se stavem v systému klienta.
Bez ohledu na to, pro jaký typ inventury se rozhodnete, poskytneme Vám níže uvedené informace, zásadní pro Vaše podníkání.
  • Ukáže jak efektivní je Vaše podnikání
  • Potvrdí Váš hrubý zisk
  • Poukáže na problémy, které můžete mít, např. krádeže​
  • Pomůže Vám s Vaši cenovou strategií
  • Poskytneme přesnou informaci o stavu skladu
  • Upozorníme na dobrou či špatnou formu prodeje​
  • Pomůžeme Vám s optimalizací skladových zásov a zlepšení cash flow