Jak maximalizovat Omni channel maloobchodu

omnichannel retailing

Omnichannel je křížový kanál, který společnosti využívají ke sbíraní dat a zkušeností svých zákazníků. Omnichannel není určen pouze pro maloobchodní sektor. Kanály zahrnují fyzické umístění, webové stránky, sociální média, mobilní aplikace, chytré telefony, telefonní komunikace, e-maily, poštu (katalogy/letáky) a tablety. Zákazníkovi je tak umožněn neustálý kontakt se společností různými kanály tak, aby maximalizovali svou nákupní zkušenost. Brouzdání, nakupování, reklamace produktů dále taktéž před a po prodejní servis.

Většina společností používá jejich vlastní webové stánky k on-line prodeji a neuvědomí si, že je k dispozici mnoho další nástrojů, které můžou potencionální zákazníci využít. Ti maloobchodníci, kteří se rozhodli využívat nástrojů omnichannelu sklízejí tyto poznatky:

Zákazník může:

  • ​efektivnější nákupní proces​
  • před samotnou koupi produktu může produkt shlédnout na více místech​
  • přečíst si recenze o daném produktu, jež byli uděleny zákazníky, kteří produkt zakoupili dříve. Znamená to, že se nový zákazník může lépe rozhodnout zda daný produkt je to, co hledá
  • znát stavu skladu, není zklamán když si objedná a daný výrobek není zrovna skladem
  • využit chytrý telefon – položku vložené do košíku, zústávají v košíku do doby, než se odhlásíte – nákup není ztracen
  •  dodat zboží na list přání – je informován jakmile je znovu zboží naskladněno
  • vidět historii objednávání, ušetří čas v případě, že objednává znovu to samé zboží
  • uložit položky pro další nákup (např. po zaplacení)
  • vyzvednout zboží v místě, které je pro něj vhodné
Výhody pro společnost:
  • zpětná vazba online, která může dát podnět pro zlepšení produkty či služby
  • lepší přístup k potencionálním zákazníkům – nemusí čekat až projdou dveřmi prodejny – živý chat na webových stránkách je krásný příklad
  • zákazníci, kteří dosud nic nekoupili, mají údaje o nabídkách a slevách prostřednictvím e-mailových kampaní a textových zpráv
  • zlepšení videtelnosti produktu, který potřebuji prodat
  • možnost poskytnout zaměstnancům prodejny iPad, kterými můžou kontrolovat stav zásob produktů a jejich dostupnost, zákazník může dokončit svůj nákup
Omnichannel v maloobchodu dává zákazníkovi informaci o tom, které výrobky jsou k dispozici, kde a kdy je budou mít. Tento nástroj může zvýšit spokojenost zákazníků a povzbudit zákazníka k návratu ke stejné společnosti. Společnosti, aby byli nejziskovější, by měli přijmout omnichannel maloobchodu, protože to je směr stále více a více se rozvíjející, technologie postupuje kupředu a stále více zákazníků bude tyto technologie využívat.